« Ноябрь 2011 » | ||||||
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Вс |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |
14:40 ЖИТИЕ И СТРАДАНИЕ СВЯТАГО И ПРАВЕДНАГО ИОАННА УБИЕННАГО УГЛЕЦКАГО | |
Публикуемое
житие блаженного отрока Иоанна Углицкого печатается по тексту
поморской рукописи за исключением пространных «плачевных и похвальных
словес». Примечания также предложены составителем «Жития». Св. Иоанн
как местно чтимый святой города Углича и окрестностей почитался
старообрядцами, в рукописи находится также пространная служба ему на 25
июня. Как указано в рукописи, служба и житие блаженного составлены «с
царевичевы (св. Димитрия Углицкого - ред.) и прочих служеб тщанием и
прошением того же богоспасаемаго славного и многонароднаго
державнокняжюющаго великостолнаго града Углича по благословению
християнскаго отечества многогрешного и непотребного Фоки Странника». Ясно, что автор — староверец. Житие написано живым и красочным языком, витиеватые церковно-славянские авторские словообразования соседствуют с повседневной разговорной лексикой, особенно при передаче прямой речи участников событий. Завершается авторское послесловие предостережением: «Яще зде в речах или в прописех нечто что погрешено обрящет, то молю християнским советом благолепие исправити, а трудившемуся в богодухновенном деле сем благословение богорадне исправления наградити, а не клятвою злосердою поразити, да и сами в день страшнаго испытания милости и щедрот Божиих получити в погрешенных прощения сподобятся. Аще ли же кто дерзив и напраснив, в нечесом (в чем-либо - ред.) Святейшия Церкви предстоящих зде важных таинств закона пременяти и извращати собою покусится, то таковый не со мною грешным, но с сим святым Иоанном мучеником в день Страшнаго Суда Господеви в прекословии да предстанет. Аминь».
Месяца июния в 25 день убиение блаженнаго младенца Иоанна Никифоровича страстотерпца Вещи и дела, аще не писаны бывают, тмою мрака покрываются и гробу безпаметства предаются, написанная же — яко одушевленна вещают и право и зарно (зримо - ред.) показуют. Бысть в богоспасаемом граде Угличе посадский человек некий, благоверен и благочестив, славен же и богат, именем Никифор Григорьевич, прозванием Чеполосов; такоже и супругу себе име благоверну же и благочестиву, именем Анну, и родися им сын, о нем же нам и повести сказати слово предлежит, именем Иоанн Никифорович[1]. И по обычаю християнскому божественным крещением бысть просвещен и духовно отрожден во осмыи день плотскаго рождения своего, и по крещении благодать Божия бе всегда на нем. И растяше телом зело прекрасен, наипаче же духом страха Божия процветаше и укрепляшеся, и потом такоже некоему християнину в научение грамоте приведен бысть, пяти лет от рождения своего сущий. И по вся дни исхождаше учитися, провожаем бе некиими их отроцы (слугами - ред.) до училища, а наипаче с неким злобным человеком, ближним бывшим родителю его и любимым ради его правления неких заводных рукодельств, хождаше (Иоанн - ред.). И в един от дней прилучися блаженному Иоанну единому пойти до училища; а наипаче сие сотворися по некоему злобственному на родителя Иоаннова от того злобнаго убийцы Иоаннова сердцескрытному ухищрению. Убийце же тому окаянному яко тогда небывшу в своем рукоделствии, но прехитростне сего блаженнаго Иоанна единошествующа наблюдати возусердствоваше и тако и получи всепреокаянныи. И егда Иоанн идяше и от очес матернозримых зань (от материнских глаз - ред.) за некою храмину шествия грядущаго заходити начен и невидим ктому матери своей бываше, но к намеренному учения грамоты преспеваше и быстро течаше, тогда сей всезлобныи, нарицаемой Иеросалимской веси, от града Углича яко два поприща отстоящий, житель, глашаемыи Рудак, сии есть толкуется разбойник или лукав, навстречю Иоаннову, яко волк во образе лисы на агня незлобивое течаше и, объемляще благолепнаго Иоанна, лобызаше. И словеса лщения к юному младенцу изливаше, гуляти его с собою зваше. А понеже тогда и день семичнопогребения настояше умершим[2] (особый чин общего погребения безродным - ред.) и крестный ход от града на Убогий Дом бываше. Оный же блаженный лисе веру емлет, и яко юный млад детищ намеренное училищное грамоты дело забывает. А наипаче яко верному их рабу совету преклоняется и гуляти со оным тещи обращается. Он же злобный убийца, ухвати сего блаженнаго, яко пес скрегчющими зубами, тако сей окаянный смертоубиственными скверными руками нести Иоанна взимашеся, а сердцем убийственному делу поущашеся. И егда веси своей жилища достизаше, тогда преже в свой ему дом занести понуждашеся и крестного прихода в него дому пождати совещаше, понеже еще до обеден сие ухищрение над Иоанном бяше. И егда крестное прихождение приспеваше, сей же всезлобныи обещание свое ко блаженному извращаше и, яко птенца Голубкина, взимаше и в коник (подпол - ред.) некий его суще жива со острым тернием бросаше. Брося же в коник, всепроклятый, и яко от некоего злодея и дверь заключите низу спущаше, и блаженному вопити прещаше, глаголя: «Аще будешь кричати, то ножем тебе заколю!» Оный же яко младенческий кричаше, но ничтоже успеваше, но паче и глас от крику пресыхаше. И тако заключив блаженнаго, на свое дело обращашеся и сживущими ему нож пресказания (угрозу - ред.) поставляше. Оным же всезлобнаго человекоубийцы трепещющим и Иоаннова страстотерпческия болезни таящим, но обаче домосживущии (домочадцы - ред.) убийцы смилишася по Иоанне: на оном конике некою скважню (отверстие - ред.) быта ухищряют и тою, яко птенца голубинна, милосердно и тай всезлобнаго она человекоубийцы блаженнаго питают. Что же последи Иоанна родителем его, каковая скорбь, каковая болезнь, каковое нечаянное рыдание приспеваше, аще и изрещи несть возможно, но обаче нечто мало о тех поведати зде предлежит. Егда оным родителем по християнскому закону, а наипаче по усердному их благоверия тщанию, крестному хождению примесившимся, к христианским собором соприплетшимся к грядущим и блаженное чадо Иоанна неким отроком взяти из училища приказавшим, и на оное соборнокрестнохождение и привести за собою приказавшим. Оным же отроком, до училища дошедшим и учителя об Иоанне вопрошающим, оному же рекшу, яко сего дни Иоанн во училищи не бывал. И сим же отроком, мневшим, яко Иоанн по детству прошел на той гулящей день с некими детми прежде училища во Убогий Дом, и там уже гуляет, и родителем о сем сказати и нерадящим. Оным же оттоле яко в полудни возвращающимся и о блаженнем отрокове потязающим, чего ради к ним Иоанна не приведоша. Оным же сказавшим, яко во училищи его необретшим и мневшим де нам, яко прежде училища Иоанн с некими детми тамо играти ушел. Родителе же на Убогий Дом тех отроков искати Иоаннна пославшим. Оным же шедшим и не точию Иоанна съискавшим, но ниже слух о нем яковыи тамо бе и таковую печалную весть родителем донесшим о нем. Тогда яковыя исполнитися печалныя горести родитель блаженнаго, егда сие услышав, всюду града искати повелев, и егда ищем бяше даже до вечера и нигдеже обретаем, тогда яковыя терзательныя внезапно родителския видети горести, яковыя сердечныя воззрети болезности, родитель онаго едва мало себе ножем не закла. И яко по мертвом рыдати начинает, и яко по утопшем ревети глашает. и яко по скраденном лице свое драти приготовляет. Что же и матерь блаженнаго? Яковыя поточныя изливаше горкорыдателныя слезы, яковыя же преестественныя испущаше вздохи, и яко мертваго слезами омываше, и яко утопшаго ужницы (косы - ред.) влас своих изрываше и на якорь искати блаженнаго в волжноречных быстринах навязати должины ради нестатия вервок даяше. И якоже искраденнаго, егда в глубине речноволжней необретаваема видяще, помышляше о блаженнем, тогда наипаче матернею утробою терзашеся и ногты лице свое драша. И так до тово дорыдаше, что и простовласа ходити не можаше, но водима некими волосы распускавши изумяшеся (обезумела - ред.). Такоже и родитель блаженнаго едва в двадесяточетыречасное время во слезах мало отдохнувши, и неким советующим оному по дорогам и по лесам блаженнаго поискати, с ними же и убийца оный мучитель вся дни искаше страдания Иоаннова, и нигдеже обретаем блаженный вещаем бываше. А убийца он все проклятый кровопиивец днии искаше, а на нощи в дом свой отхождаше и блаженнаго ис конику выимаше, и по ланитома младенчищнаго детища скверною человекоубийственною его рукою бияше. И вопрошаше о родителех блаженнаго: «Не имееши ли печали по отце и по матери, гаденыш (тако блаженнаго нарицаше), и называти будеши ли мене орцем твоим?» Что же оному мужественному во младенчестем возрасте не яко младенцу, но яко совершенному отроку, или паче рещи мужю доблю и християнский закон до конца не словом точию единем, но и самим делом исполнити возжелавшу, а наипаче благодатию Всесвятаго и Животворящаго Духа учим и укреплен до конца, врага и убийцу своего посрамляше, и ему тако отвещаваше: «По родителех моих печаль мою имею, и тебе отцем моим нарещи никогда не смею». И тако той окаянный Иеросалимской веси житель чрез 15 дней и нощей блаженнаго Иоанна во дни в коник и на остром некоем тернии запираше, а в нощех выимаше и по ланитома и конскою плетию, — от суровства и паче зверьства! — блаженнаго бияше. Но неции глаголют, яко и по зубку на каждую ношь блаженнаго изрываше, и единаго сего точию вопрошаше: «Отрецыся отца и матери, и мене нарцы отца твоего, и отпущу тя!». Оному же блаженному, егда пока нилоструйный уд в гортани отвождашеся, тогда глаголя: «Отца и матери моей не отрекуся, и тебе отцем не назову!». Егда же гортань и язык от нестерпимых наложения ему язв пресыхаше, и ктому же и от глада изнемогайте, аще бо и тай в конике пометаемыми ему крохи хлебными напитатися ему от вышеявленных моляшеся, но он, видя себе конечныя болезни готующююся смерти чашю, мало от тех вземля ядяше, и тако глаголати не можаще младенческую (на извещение отечества своего) руку горе возвождаше и два перста на знамение Честнаго Креста воображения на лицы своем полагаше и сим всяко яко во Христе два естества образоваше, тако и отца и матери своей преблаженное благочестия приближение себе притягаше, и онех родителей своих вместо дву естеств во Христе двема персты на лицы своем всяко сродных себе начертаваше, а сего окаяннаго, ему отца нарицающагося, низлагаше и посрамляше. Что же на конец мучения сего блаженнаго Иоанна младенца сей все суровый дикий вепрь сотворяет, не убояся всех создателя Бога, не содрогнуся безгрешнаго младенческаго сего блаженнаго состава: егда не возмог прелукавственными ласкании, не возмог пресуровейшими биеньми отческаго прилепления Иоанна отвратити, тогда что сотвори всепреадский адожитель? Ухватил великосооруженный острый нож и безгрешнаго блаженнаго младенца по толиком мучении, по толиком терзании двадесятию четырми и прочих ножераны смерти ему убиение нанесе и двадесятопятый нож честную сквозе блаженнаго главу пронзе, си есть из ушка страдалцова в другое ушко пробия. Тогда, о коль великия болезни! о коль велия нестерпимыя скорби! Егда острый и велий таковый нож сквозь всю главу блаженнаго Иоаннна пронзашеся, тогда святая душа его от телеси (неудобо прочее держима быти можаше от таковыя нестерпимыя томительныя скорби) богорадно разлучашеся, и от остроты великаго подвига на безболезненную и приснорадостную вечную жизнь прехождаше, и ангелы ликов вземлема к неизреченней радости, вся воздушная мытарства неудержанно пренесен бысть, и в руце Божии, аки благий небесный дар отнесен и вдан бысть. И таковою горчайшею смертною чашею, таковою нестерпимою болезнию блаженный Иоанн разрешается телесных соузов и в небесныя селища венечник восходит, и яко по лествице, тако по неповинном своем страстотерпческом подвизе ангельскими руками святая его душа в руце Богу скороборзостне востече. Что же той всеокаянныи на всечестнем блаженнаго младенца теле яковое милосердное сочисляет погребение, яковое святолепное желает творити помяновение? Но сего всего лишает, окаянный, — яко да некая погребенная в пепел огненная искра возвеется ветром и, возгоревшися, того самаго всезлобнаго убийцу и с его домом сожжет — вывозит блаженнаго тело нощным смерткосмерчием, и мало подале онаго церкве Убогаго Дому во мховязкое блато втоптати покушается и прикрывает страдалческое блаженнаго Иоанна тело блатным (болотным - ред.) мхам до рамен (плеч - ред.) его предпоогустелы земным прахом, аки плинфы (плиты - ред.) сгустившимися твердаго мхосопряжения скалом земным, неявлено. И егда все своего всезлобнаго детелства окончание мняшеся окаянному достигнута потребления блаженнаго Иоанна памяти, тогда внезапно вскрывается Божиим мановением над блаженным Иоанновом телеси наметанное мховязкое покрывание, и яко на некоем честнем высохшеблатном песце тело блаженнаго цело и невредимо чрез осмь днии лежания обретаемо на том месте пастырми, скот охраняющими бывает. И якоже достовернии нецыи глаголют, яко во вся осмь днии над блаженным Иоанновым телом в нощи невозженная никим свеща свята Божия являшеся, и ангельское некими пение внушашеся. И тако тем пастырем егда тело блаженнаго узревшим, тогда во град борзостне потекшим. И яко тогда седмичный день прилучися, и родителем Иоанновым в церкви Божии божественную литургию слушавшим и уже яко херувимской песни дошедшим, внезапно всежалостно поведаемую весть от пастырей внушившим, сице пришедший возвестиша: «Никифор Григорьевич, сын твой, аще и внешний зрак виду премени, но обаче обретен есть». Что же отческия адамантския души и несуменныя веры, яже к Богу надежды, како нимало не поколебася душею, како не смятеся отческоутробным, по всевозжеланном своем чаде, сердцем, сице возвещающим отрече: «Дайте ми божественную духовозносимую жертву Божия Агнца, за весь мир закланнаго, дослушати, и потом, якоже той Сын Божий, объявив моего вам сына тело, и мене его зрения не лишит. И егда совершися божественная литоргия[3], тогда родитель блаженнаго просит причет церковный еже его сына обретенное умершее тело принести в Божию церковь святолепно и со обычными надгробными псалмопении погребсти близ святыя церкви молит. Онем же причетником церковным таковаго веротерплаго християнина быти почюдившимся, како, егда услышав вышеявленных о обретении блаженнаго младенца телеси, несмалодушествова нимало, ни молве оной ухо свое всежалостне преклоняше, но паче духовне возносимей Божий Жертве внимаше и всю свою надежду в Божие строение вверяше, за что и священнику тогда забыта своего общества християном бываемаго обеду и ниже священныя ризы с главы спустити хотяше, но яко же бе в божественней службе, тако и по блаженнаго Иоанна тело, яко в некое крестнохождение, якоже неции глаголют, и херуговь нести пред собою самоповеленне веляше и с Честным Крестом, яко по страстотерпца, яко по венечника благовонные мощи идяше. И егда онаго места блаженнаго близ мощей прихождаше, тогда яко неким ароматом небесным облагоухаем бываше, и необычному чюдодействию удивляшеся. И егда до самых мощей блаженнаго достигнута являшеся и убиенна Иоанна видеша, тогда что узревше коликое страха и ужаса полное зрение, коликое всежалостное видение яко скроз всю главу блаженнаго младенца пронзен острый нож блещашеся. И наипаче толикаго трепета, толикаго ужаса: никто тогда оный нож из ушков блаженнаго и выняти не можаше, аще и великосилнии нецыи приступаху и вон выдернуть покушахуся, но не можаху, яко бо прицеплен некоею Божиею силою не вымашеся. а наипаче кем забиян, тем и вынят быть, и звук гласа, яко словесный, испущаше. И тако на одре блаженнаго Иоанна тело положиша, и с Честным Крестом в Божию церковь святолепне принесено бяше. Тогда оный, убивый блаженнаго, всеми познан бываше, и егда блаженное Иоанново тело святолепне земли предадеся, тогда оный познанный убийца в градское судилище отведеся и темне месте заключися. И егда по закону Божию оному всеокаянному мученей томление наложите и потом огнем его сожещи приговорити, подобающее над ним вскоре тако учинити готовляшеся дело, тогда сей блаженный венченосник Иоанн Владыку Христа Бога всех и о убийце умоляет, и онаго от таковыя нелепотныя казни свобождает. Во едину от нощей родителнице своей матери является и молит ю дабы онаго убийцу всезлобнаго кровопийцу от градоотмстителнаго кровопролития у камандующаго изъяти. И егда оной блаженнаго матери Иоанна явление его явити никому восхотевшей, но потаити нудящейся, тогда в другую нощь обоим является блаженный родителем и с прещением поношая глаголет: «Яко аще не исходатайствуете, рече, сего убийцу, то мене не точию зде, но и в будущий век зрети лишистеся». И оным воспрянувшим и друг другу видение единако бывшее поведавшим и удивляющимся о сем воспомяну ж и прешедшей нощи матерь блаженнаго бывшее единей ей преже видение, и тако совещавшеся друг со другом и оного убийцу исходатайствовавшим, нимало что еще ему кровопролитие учинившим болще той окаянный и всезлобный мучитель и утече градскаго покажнения, но не утече всяко от мстителныя руки Божия, ибо якоже всезлобнаго кровопийцу, тако всеяростно по мале времени Праведный Судия осуди его жива червми искипети. И тако злый зле и душю своею, стенящи, люте извержев. И яко по летописцу убиение блаженнаго Иоанна в лето 7171 (1663) году месяца июния в 25 день бе на память преподобномученицы Февронии, а от рождения Иоаннова в шестое исполняющеся лето, и так в том же 7171 лете и погребение июля в 6 день, на память преподобнаго отца Сисоя, у церкви древяной Рожества святаго Иоанна Предотечи блаженному сотвориша. И тако помале времени тщанием и радением родителя блаженнаго Иоанна над мощьми его церковь каменная, а наипаче Божиим смотрением, созидатися начинается. И егда того места, идеж блаженный Иоанн погребен, земля, верху гроба его бывшая, изимашеся тогда помале гроба его верхня дцка является и потом и весь его гроб окопан назирается. И егда доске изъятися, тогда аки камень твердый, тогда аки железо крепко гроб видим его зряшеся. И тако блаженнаго тело цело и невредимо тако зелено цветущо и одежда цела и нерушима показовается. И якоже тело блаженнаго цело и тлению непричастно, тако и одежда нерушима и нетленна зряшеся, тогда дивный и ужавный страх предстоящих объемляше. Тогда и всежелателное блаженнаго мощем святолепное почтение содевашеся, ибо священник с Честным Крестом блаженнаго Иоанна тело в древнюю церковь приносит и поставляет у праваго крылоса противу окна. И тако всем входящим и изходящим блаженный зрим бывает. Тогда воспомяну и родитель блаженнаго еже в явлении к нему о убийце рече: «Аще оного, глаголя, убийцу, не исходатайствуете, то мене не точию в сем веце, но и в будущий зрети лишистеся». И такожде, якоже родителем обещася, тако всему миру объявися. Тогда родителя онаго кая не обья неизглаголанная радость, кая не обвесели родителскую святолепную старость похвала, кая не излияся о таковом блаженном чаде сладость, ея же изрещи несть возможно. Яко за малую скорбь — святолепную радость, за малую печаль — вечное блаженство, а наипаче, якоже родитель блаженнаго тогда поведа, яко пред малым летом того же блаженнаго поперед единоутробный братец в том же месте погребен и того ниже гробница, ниже состава тела или одежды кая следица обретеся ту, но все пепел, все тля оказашеся. И тако блаженнаго родитель, яко же неции глаголют, не дождався совершения церкви, от вещественных к невещественным преселися, зане узрев превозжеленнаго своего чада мощи нетленны и потом и сам вскоре в небесная взяся селища. Не утаися же сие и архиерею Ростовскому митрополиту, и оный, аще и благословляет Воскресенскаго монастыря, близь тоя же церкви бывшаго игумена и от иноческаго образа монахом и от священнаго чина иереом, воеже бы освидетелствовати блаженнаго неповиннаго страстотерпца Иоанна мощи. Оным же свидетелствующим, и всяко святолепно быти познавшим, яко же рехом, тело блаженнаго, толико лет толикое предолгое время землею покровенно яко двадесятьшестолетное время тлению бяше ниже вони и смрада мертвых телес причастно не бяше, но аки днесь положены и всеми зряхуся, и токмо малая часть взята бысть от десныя его руки перста мизилнаго, свойственна бо есть земля своя сродна взяти. Такожде и одежда его вся цела и нетленна, яко днесь положена, зряшеся. И срачица его на нем, яко виссон, очервленна, тако его страстотерпческою кровию обагренна, в ней же убиен и погребен бысть зряшеся. И толикими летнежарчайшими солнечнопечении тело блаженнаго в древянней церкви вящши лета непокровенно землею стояше и не испечеся толикими теплоразлиятелными воздухи в летнее время согревашеся растаемо не явися, но яко алавастр пресветлый, яко сунклит прекрепкий, яко ярина пребела, тако благодатию цветяше, тако воню благоухания, яко священных аромат испущаше и многим различными недуги одержимым приходящим с верою, исцеление неоскудное источаше. Тогда прииде некий болярин, слеп очима, и припадая Иоаннову телу моляшеся и прошаше очима своима света и одеждою его очи свои тряше, и зрак дневный тогда нача помале озирати. И совершеннаго ради своего здравия испроси у священника в дом свой урезати края одежды Иоанновой. И таковое удивлению достойное, таковое радости исполненое от мощей блаженнаго Иоанна чюдодействие егда доложено бяше священнейшему Ростовския епархии митрополиту свидетельство. Но о нем тогда архиереом не до явленно чюдотворных мощей бяше, но о преложении народа всероссийскаго пекущимся тогда. И отрече о блаженнем достоверное свидетельство святитель ростовский, понеже тогда народ во всероссийстей державе на архиереов воставаше за новотворныя великороссийским Никоном патриархом книги. А яко достовернии глаголют, яко сей блаженный Иоанн новотворных книг всочетания тайн причастник не бяше, ниже по новотворных книг крещения приобщение имаше, но святодревлецерковнаго крещения божественную благодать на себе просвещения носяше, и его благоверная отрасль бяше. А яко тако — всяко достоверно, понеже блаженный Иоанн родися во 165-е по 7000-х лето, а новотворение книжное производимо бысть по 7000-х во 166-е лете, но и потом, аще тако и преподаемо церквам, но едва во 170-м или паче во 174-м году, новины предвластвоваху, но обаче и тогда не вси церковнии священноначальницы того приемляху, но мнозии недостоврствоваху онаго быти и наипаче разглагольства и брани велия за оне подвизаху, и того ради мнози христоименитии людие и священноначалницы от новолюбитель и различными смертми нелепотне казняхуся[4]. И потому, егда совершися она святаго Иоанна Предотечи церковь во 199-м по 7000 лете, тогда — о благонелепотнаго приказании пастырскаго, о погрешителнаго смысла! — яко светилника, во очесех всезримаго под спудом его заложа и угасити святитель приказа, се суть во оном же пределе теплом трапезной стене в церкви тело блаженнаго Иоанна (иже и доныне ту нерушимо пребывает) на правой стране в печюре заложити во оном же гробе и сверху покрывше гроб каменем белым с подписанием: лето, месяц и день убиения его. Но обаче благодать Божия страдалца своего неповинна и доныне прославляти не престает, ибо на его же гробе верху из Сухова камня начат тещи целебная вода на день убиения его июня в 25 день.
Подготовил к печати И.В. Сагнак
Календарь древлеправославной поморской Церкви на 2005 год. Спб, 2004, С.73-77. [1] Зри рождение блаженнаго Иоанна бысть генваря в 8 день в лето 7165 (1657) году. [2] Зри что семик сии в четверток седмыя недели по Пасце погребение умерших бысть в той 171 год, в 7 той четверток бе июня 4е число и от него считается до убиения блаженнаго Иоанна 21 день, то [есть] 3 недели, а Иоанн мучен бысть 15 дней, то посем тогда и крестное хождение быть случися не в седмый, но в осмой четверток, и от сего и обретается 15 дней до убиения его. [3] Зри что тогда служба Божия во многих церквах по древлецерковному чиноположению совершаема бе, и новшества никонопроизведенныя еще и не соупределствовахуся у благоверных веема по 7174 (1666) год и отлагаема бысть по несходству таковый с древлеосвященными законоположеньми. [4] Зри что ж и Никон патриарх тогда по новотворных его книгах в мале на престоле патриаршеском пребысть, ибо во 167 год сам ся безчинно из епитрахили патриаршей обнажив посреде собору Успения Пресвятыя Богородицы церкве и избежал патриаршаго престолу безстуда и потом во 174-м по 7000 лете соборне извержен и заключен бысть. | |
|
Всего комментариев: 0 | |